Når du konfliktmægler mellem to parter i en konflikt, er der særligt tre faldgruber, du ofte falder i. Lyt med her og blik klogere på, hvordan du undgår dem og får større succes som konfliktmægler.
Stress og trivsel, Ledelse | Læs på 1 min
Når du konfliktmægler mellem to parter i en konflikt, er der særligt tre faldgruber, du ofte falder i. Lyt med her og blik klogere på, hvordan du undgår dem og får større succes som konfliktmægler.
Stress og trivsel | Læs på 6 min
Hjemmearbejde giver stor frihed for den enkelte, men rummer også en række udfordringer for fællesskabet, vidensdelingen og medarbejderfastholdelsen på arbejdspladsen. Sparekassen Kronjylland har fundet en god balance ved hjælp af klar kommunikation, tydelig ledelse og inddragelse af deres mere end 700 medarbejdere.
Stress og trivsel, Ledelse | Læs på 12 min
Uenigheder på arbejdspladsen er uundgåelige og i mange tilfælde grobund for kreativitet, udvikling og dynamik. Men uenigheder kan eskalere til konflikter og skabe uro, mistrivsel og i værste fald medarbejderflugt. Bliv klogere på, hvordan du og din organisation håndterer konflikter – og går ned og ikke op ad konflikttrappen.
Vi retter ofte blikket mod work-life balance, når en medarbejder rammes af stress. Men hvad nu, hvis den egentlige udfordring skal findes i en helt anden ubalance - nemlig mellem ansvar og indflydelse?
En turbulent periode med et massivt arbejdspres, dårlig ledelse og et stort privat tab, sendte i sommer Jane Fraenkel til tælling med stress fra et job som leder for Rigshospitalets afdeling for Klinisk Mammografi.
Stress og trivsel, Ledelse | Læs på 10 min
I denne samtaleguide klæder direktør Lisbeth Bygsø-Petersen dig på til at forberede, afholde og følge op på forskellige typer af svære samtaler med dine medarbejdere.
Stress og trivsel, Ledelse, Performance | Læs på 7 min
Mindfulness er for længst rykket fra private forløb på AOF og FOF og ind på arbejdspladserne som en metode til at forebygge stress og fremme trivsel. Men virker det?
Stress og trivsel, Ledelse, Performance | Læs på 7 min
Der er den form for ledelse, der får det bedste frem i dine medarbejdere og virker som benzin på et i forvejen letantændeligt bål af motivation. Og så er der den slags, som efterlader dem iskolde og drænede for al energi og engagement.
Trivsel på jobbet er kommet på dagsordenen i de fleste virksomheder. Medarbejderenes velbefindende er nemlig en af de vigtigste faktorer, når det gælder om at fastholde medarbejdere. Men hvem har egentlig ansvaret for at sikre den gode trivsel?
Som arbejdsgiver er det ikke nok at håndtere episoder med krænkende adfærd - du er også forpligtet til at forebygge. Men hvordan griber du opgaven an og får sat krænkelser på dagsordenen på den bedst mulige måde?
Så er det lige om lidt. Ferien banker på døren, og inden længe skal du sætte både arbejde og indbakke på en tiltrængt pause for en stund. Men hvordan kommer du godt på ferie - uden pres, stress eller bekymringer over opgaver, du ikke nåede eller mails, du ikke fik svaret?
En åben dør er ikke nok, hvis medarbejderne skal føle sig set og forstået, mener erhvervspsykolog Nana Therkildsen. Især under forandringer i organisationen er det vigtigt, at lederen er tæt på.
Der er et arbejdsliv før og et arbejdsliv efter Corona. Den lange lockdown har givet os smag for den fleksibilitet og fordybelse, som hjemmearbejde giver. Samtidig har vi manglet det sociale fællesskab, og trivslen har været sat på prøve.
Så hvordan forener vi det bedste fra den fysiske og digitale verden? Og hvad skal du som leder og HR-professionel være særligt opmærksom på? Det giver erhvervspsykolog Sarah Beg dig fem bud på lige hér.
Vil du også gerne have den positive balance fra ferien med tilbage på jobbet? Så læs med her, hvor erhvervspsykolog Sarah Beg gør dig klogere på, hvordan du kommer bedst muligt tilbage på arbejdet efter ferien – og hvem ved, måske samtidig får introduceret et par nye, gode vaner.
Er din sædvanlige energi og entusiasme stadig den samme? Er der den rette balance mellem de krav, du oplever og de ressourcer, du har? Her giver coach og ledelsesrådgiver Carsten Agerlin dig en række refleksionsspørgsmål, du kan pakke med i feriekufferten.
Hvordan håndterer du som HR-medarbejder konkrete krænkelsessager bedst muligt? Erhvervspsykolog i AS3 Transition, Mie-Marie Hye-Hestvang, deler sine anbefalinger til samtalen med den krænkede medarbejder.
Hvorfor bør en virksomhed have en stresspolitik, og hvad skal den indeholde? En nedskreven politik og aktiv stillingtagen vil være en stor fordel i mange virksomheder. Læs mere i denne dobbelte artikel-serie.
Hos hvidevareproducenten Miele har de 200 danske medarbejdere arbejdet hjemmefra det meste af 2020. HR-direktøren opfordrer andre virksomheder til at sætte endnu mere fokus på trivslen og turde gøre tingene lidt anderledes.
Ligesom en stærk økonomi bærer landet igennem krisen, har arbejdspladsens sociale konto samme funktion for medarbejdernes mentale helbred. Men kontoen er ved at være tom, mener erhvervspsykolog Thomas Lange.
Mange danskere har netop nu en hverdag, der ligger langt fra normalen. Vores arbejds- og privatliv har i 2020 ændret karakter, og det kan udfordre din trivsel. Her får du 6 råd til, hvad du selv kan gøre for at påvirke både din egen og andres trivsel i en positiv retning.
Formålet med AS3 Transitions blog er at inspirere, dele viden og uddanne ledere og HR-ansvarlige i det gode arbejdsliv, opsigelser, trivselsarbejde, stresshåndtering og coaching.
Har du kommentarer, kan du kontakte Mette Skole Mikkelsen, Marketing Manager i AS3 Transition på msmi@as3.dk
AS3 er tilsluttet FN’s Global Compact
AS3 Copyright 2022