
Tiden op til og under en opsigelsesrunde er vigtig. For din virksomhed skal tage ordentlig afsked med de opsagte. Men som leder skal du også være opmærksom på perioden efter en opsigelsesrunde.
Der kan nemlig let opstå forskellige frustrationer eller usikkerhed blandt de tilbageværende medarbejdere i tiden efter en opsigelsesrunde.
Hvis din virksomhed ikke formår at håndtere disse reaktioner korrekt, kan det give problemer i lang tid bagefter.
Vi har derfor lavet e-bogen Sådan leder du en organisation efter en opsigelsesrunde, hvor du finder en række gode råd til, hvordan du styrer din virksomhed, når opsigelserne er delt ud og hverdagen skal til at indfinde sig igen.
I e-bogen kan du bl.a. læse:
- Hvorfor ledelse i tiden efter en opsigelsesrunde styrker din virksomhed
- Hvilke reaktioner du skal være opmærksom på hos såvel opsagte som blivende medarbejdere
- Hvilke konkrete ledelsesopgaver du har i perioden efter en opsigelsesrunde
- Hvordan du kommunikerer med opsagte medarbejdere i en eventuel opsigelsesperiode
Vil du vide endnu mere om ledelse i forbindelse med opsigelsesrunder, så anbefaler vi, at du også læser e-bøgerne Sådan planlægger du en opsigelsesrunde og Sådan gennemfører du en opsigelsessamtale, der handler om tiden op til og under en opsigelsesrunde.