webinar Sådan leder du en medarbejder med stress
Webinar
Om arrangementet
Måske står du midt i det nu. Måske har du allerede stået der. Hvis ikke, vil du højst sandsynligt opleve det på et tidspunkt i din karriere som leder.
At lede en medarbejder som er ramt af stress, kræver noget særligt af dig. Du skal opretholde en professionel relation samtidig med, at du nænsomt og respektfuldt tager hånd om et menneske, som befinder sig i en sårbar og svær situation.
Hvordan skaber du en god og tryg dialog? Hvordan får du sammen med medarbejderen skabt overblik over de områder, situationer eller opgaver der presser vedkommende?
Og hvad skal der til for at sikre en god proces og tillidsfuld dialog om tilbagevenden til job, hvis din medarbejder er sygemeldt?
På dette webinar får du redskaber og viden, der hjælper dig med netop det: At lede bedst muligt i en sårbar situation. Så du kan hjælpe din medarbejder på bedste vis – uanset, om personen er ramt af stress men stadig helt eller delvist arbejder eller er sygemeldt og skal hjælpes sikkert og godt tilbage i job.
Du får:
- Viden om stress, symptomer og årsager
- Forståelse for de faktorer, der kan påvirke, udfordre og hjælpe en stressramt medarbejder.
- Redskaber til at tilrettelægge og gennemføre et forløb, der tilgodeser såvel den stressramte medarbejder som de nærmeste kolleger.
- Konkrete råd til, hvordan du gennemfører samtaler med en stressramt og sygemeldt medarbejder.
- Inspiration til at planlægge medarbejderens tilbagevenden til job i forhold til blandt andet arbejdstid, opgaver og særlige hensyn.
Gratis. Max 5 deltagere pr. virksomhed.
Tilmelding
- Efter din tilmelding modtager du en bekræftelse på mail
- Vi sender en mail 1 uge før med praktisk info og påmindelse samt en mail 1 dag før webinaret.
- Webinaret foregår på Microsoft Teams, og deltagelseslinket vil blive sendt pr. mail.