Vores erfaring siger os, at tiden efter en opsigelsesrunde ofte risikerer at blive overset. Før og under opsigelsesrunden er der klare opgaver og spørgsmål, som ledelsen skal forholde sig til. Det kan imidlertid være mere utydeligt, hvad der er på spil, når opsigelserne er gennemført.
At undervurdere tiden efter er dog en stor fejltagelse. Det er nemlig her, den nye organisation skal manifestere sig.
Blivende medarbejdere skal kunne se sig selv i fremtidens strategi, føle faglig stolthed og opleve, at de er vigtige dele af en ny virkelighed på den anden side af en organisatorisk omvæltning.
Ledelsen skal være i stand til at pege fremad. Den skal gå forrest og fortælle, hvor organisationen nu skal hen. Men det er samtidig afgørende, at opsigelsesrunden ikke bliver fortiet.
Blivende medarbejdere skal få lov til at reagere. De skal høres og lyttes til med stor opmærksomhed. Og ledelsen skal tage sig tid til at forklare baggrunden for opsigelserne. Kommunikation og dialog er i det hele taget nøglebegreber i tiden efter en opsigelsesrunde.
På webinaret får du en række gode råd til, hvordan du leder organisationen i den svære periode efter opsigelserne.
Du får bl.a. svar på:
Oplægsholder
Lisbeth Bygsø-Petersen, Direktør for trivsel & coaching, AS3
Thomas Lange, Erhvervspsykolog, AS3
Dato
D. 11. maj 2021 kl. 9.00 - 10.30.
Webinaret foregår på Microsoft Teams, og deltagelseslinket vil blive sendt pr. mail.
Spørgsmål
Julie Mortensen
jumo@as3.dk
51 56 39 56
Pris
Gratis. Max 5 deltagere pr. virksomhed.
Framelding
Ønsker du at framelde dig et arrangement, du har tilmeldt dig, kan du nemt gøre det her
Ledelsesopgaver efter en opsigelsesrunde
Reaktioner hos og ledelse af de blivende medarbejdere
Den opsigende leders egne reaktioner
© 2023 AS3 Transition. All rights reserved.