Diversitet er et vilkår på de fleste danske arbejdspladser. Heldigvis. For diversitet gør os klogere - både som mennesker og som virksomhed. Vi træffer bedre beslutninger og skaber bedre løsninger, når vi har forskellige baggrunde, erfaringer og perspektiver.
Men diversitet er et tveægget sværd, og det kan føre til flere konflikter, misforståelser og samarbejdsvanskeligheder, når der er store forskelle blandt medarbejderne, som ikke bliver vendt til fordele gennem ledelse.
Faktisk kan diversitet være decideret skadeligt, hvis der ikke medfølger en inkluderende kultur. Uden et inkluderende arbejdsmiljø bliver det nemlig sværere at tiltrække og fastholde medarbejdere, der agerer anderledes end flertallet - eller har en anden profil . Eller også holder de sig tilbage, fordi det ikke opfattes som psykologisk trygt, og deres potentielle særlige kompetencer og bidrag falder bort.
Det er ikke nogen nem opgave at lede et team af vidt forskellige medarbejdere mod inklusion og psykologisk tryghed. Det tager længere tid, og det stiller nye krav til dig som leder. Men det giver også langt bedre resultater.
Du får
Introduktion til begreberne inklusion og diversitet, og hvorfor det er vigtigt på arbejdspladsen.
Viden om, hvad der skaber inklusion og det modsatte.
Forståelse for, hvad der kan spænde ben for diversitet og inklusion.
Inspiration og redskaber til at skabe mere inklusion i dit team som leder, så I kan bringe forskellighed konstruktivt i spil.
En række bud på, hvor I kan sætte ind i dagligdagen – allerede i morgen.
Ledere og HR
Oplægsholder
Sarah Beg, Erhvervspsykolog
Rasmus Graucob, Erhvervspsykolog
Dato
D. 2. maj 2024 - kl. 09.00 - 10.30
Webinaret foregår på Microsoft Teams. Vi sender link pr. mail.
Præsentationsmateriale
Sendes efterfølgende til alle, der har deltaget i webinaret.
Spørgsmål
Julie Mortensen,
jumo@as3.dk
51 56 39 56
Pris
Gratis. Max 5 deltagere pr. virksomhed.
Framelding
Ønsker du at framelde dig et arrangement, du har tilmeldt dig, kan du nemt gøre det her
© 2023 AS3 Transition. All rights reserved.